~jauh di mata dekat di hati~

>> Monday, February 20, 2012

Pejam celik....pejam celik....
Dah 2thn usia umah nie.....
(dr tarikh dapat kunci)
seblum ni ada saya post kt cni

x sempat nk duduk pn....
cz insan tersayang telah pergi buat selama2nya....
pn ada saya ceritakn kt cni ........

sekarang umah ni hanya tpt persinggahan.....
terutamanya bila ujung mingu.....
atau hari2 cuti
itupn klu ada masa......

klu lama x pergi.......
cmni lah jadinya......






~sebelum~
SEMAK SAMUN
sakit mata nengoknya.....

~selepas~
RUMPUT DH MESIN
sedap sikit mata memandang....
~pokok mangga ni x besar2~
agaknya x jaga kot......
terbantut tumbesaran....:)
~umah ni terletak .....
di kwsan alor gajah melaka~
kira2 sejam setengah prjalanan dr kl
~dlm umah masih juga kosong~
(sekosong hati ini....huhu)

~meja mkn dr kl bwa cni~
umah skrng x sesuai taruk meja mkn cz sempit
haaaa.. tv antik ni......
wlpn gedabak tp gmbar still clear....

janji hadoooo knnn.....hihihi
suatu ari nnt umah ni mungkin akn dilepaskn jua......
krn sudah tidak memberi apa2 erti buat diri ini.....
hanya kenangan lalu yg amat sukar dilupakan.....
wlpn sesaat....sedetik.....senafas......
kenangan itu ttp subur dlm ingatan....:(



~kdg2 ALLAH sembunyikan matahari, dia datangkn petir dan kilat.....
kita menangis dan tertanya2 ke mana hilangnya sinar.......
Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yg cantik dan indah.......

2 comments:

Mama Gee February 23, 2012 at 3:28 PM  

cantik kak rumah ni...huhu jgnlah lepaskan..maybe leh bg kat anak ke...or buat homestay ke camne..

g br tau je kak...selama ni nak tanya ..tp tak berani takut menyinggung hati...tabah ya kak...

Lieza February 23, 2012 at 5:07 PM  

thnks gee....mmng sayang pn...tp memikirkn jauh nk ulang alik tu yg leceh...ada gk brcdang nk buat hmestay tp kenangkn jauh tu yg x jd...klu nk lpaskn pn bkn skrng...mybe 2,3thn g kot..dlu beli cz arwah org sana...tp skrng dh x da sapa2.....:(
utk pngetahuan akk x der anak....huhu...syukur alhmdllh krn akk dberi ketabahan n kesabaran olehNYA utk hadapi ujian ini...

Post a Comment

Welcome