ziyad turn 2

>> Monday, October 12, 2015

09.10.2015
besday ziyad
ummi sambut kat rumah jer
dengan anjang, acik & acu 

tu pn anjang & acik buat suprise
ziyad kuar dari bilik terus tercengang2 dia tengok belon2
hahaha malu2 kucing
meowww
hahaha


tengkiu anjang & acik belikan kek besday ziyad
upin & ipin


ziyad ummi
acik & anjang
acu ambik gambar


besar dah anak ummi 
2 tahun sudah


hepi besday sayang
kami sayang adik


harapan ummi besar nanti adik jadi insan yang berguna
penyejuk hati ummi

Read more...

~rumah manis rumah~

>> Monday, September 21, 2015

Assalamualaikum.........
akhirnyaaaaaa.........setelah sekian lama menyepi
diam x diam dah setahun lebih .......
blog ini sepi tanpa ada apa2 n3 trbaru.....
bak kata pepatah hidup segan mati x mahu.....

sesekali wlupn x mengupdate apa2 ada jugak intai2 kt cni.....
ya la blog ni ibarat diari jugak.....
terkumpul segala koleksi deko yg x seberapa...
terhimpun cerita2 lama yg mengusik pelbagai kenangan....
ada suka dan ada juga duka......

sayang juga sekiranya ia terkubur cam tu jerr....
wlupn apa la sgt blog ni kn....
blog bodo2 jeww.....hahaha
x da kot org yg nk baca kecuali tersesat....hihi
x pe janji kepuasan hati sendirik kn....

godek2 kt draf ada pic yg belum publish lg....
so jgn membazir.....
up jer wlupn pic ni dh terperap hampir 2thun....
segala yg tertulis di atas tiada kena mengena ngn gambar ya....
tp ada kena mengena ngan tajuk...hihi

eemm...baru teringat time ambil gambar ni baru lpas kemas2.....
sbb nk sambut kedatangan ank2buah dr kampung.....
maklumla umah sempit....jd kemas bg lapang skit...
biar ada ruang skit utk bernafas...hihihi
senang diorang nk main2 or golek2 ke apa kn....
wlupn hakikatnya tetap sempit jugak kennn...
hahaha....x kisah la janji happy bila dpt berkumpul semua.....

okeyyy jom terapi mata
#klurasaserabututupmatayer




harap pas ni ada kerajinan dlm diri utk menghapdet lagi....
babai.....

Read more...

open house 2015 - part II

>> Tuesday, September 01, 2015

part la sangat kan.....hihi
maklumla umah besaq sangat....
kalau nak jemput adik beradik sekali dgn 
kawan2 rasa cm x selesa la pula...
so ada masa buat lagi sekali utk sedara n adik beradik pulak....
x de la open house sgt pn...acara makan2 ja ...haha

kali ni menu nasi tomato....laksa tetap ada jugekkk
menu tambahan ketupat pulut by my mum
pak sedara akak...long din
sepupu-sepupu 
(anak2 n cucu2 long din)
pak long & mak long
yang sorang lagi tu pak sedara jugak - pak tam
my mum n jiran yg lebih dikenali dgn panggilan opah 
last sekali tuan tanah kedaung pn nk posing jugakkkkk.....

Read more...

open house 2015

>> Saturday, August 22, 2015

alhamdulillah.....
tahun ni berkesempatan juga untuk buat rumah terbuka secara kecil2an
pada mulanya x bercadang pn nk buat....
tp dah kebetulan ada 2,3 org kawan nk datang beraya....
so apa kata kita jemput sekali mana yg berdekatan tu....
senang kn...sekali harung...
persedian sebelum tetamu datang......
menu utama nasi arab by mak sedara.....
laksa by diri sendiri
antara tetamu yg terawal...
tetamu jauh datang...my bff dari pontian n jengka


seronok dapat jumpa kawan2 


si kecik ni yang malu-malu konon....
lpas org dah balik dia la hero...hihi
alhamdulillah....selesai sudah....wlupn agak penat tapi hilang rasa semua tu bila dapat berjumpa dengan kawan-kawan yang jauh dan dekat....jiran2...sepupu sepapat...bukan senang kn nk jumpa klu bukan hari raya atau kenduri kendara....

Read more...

berenang renang di tepian

>> Monday, June 15, 2015


hujung mingu semalam
turun melaka jumpa my bff
kawan susah senang
kawan ketawa bersama menangis bersama
hahaha
hampir dua puluh tahun kot kami berkawan
dia turun dari pontian johor
melaka la pot yang kerap kami bertemu
cari yang ada pool
senang nak bagi anak-anak berkubang
kebetulan orang pulak tak ramai
hah...memang puas la berendam

















kemain suka lagi si ziyad 
tanak ummi pegang tau
nak jalan sendiri dalam air
padahal kaki pun x cecah simen bawah 
paras2 dia ja
nasib la ummi g lari mydin sekejab
beli pelampong kat tangan tu
kalau tak asik tertelan air klorin ja
kembong perut
hahaha

insyaallah ada rezeki nanti ummi bawa g bercuti lagi dengan abg kosar & mak 


Read more...

Welcome